پایان نامه ها

دانلود پایان نامه رشته های معماری و شهرسازی برنامه ریزی شهری مدیریت آموزشی شیمی فیزیک ریاضی زیست شناسی کشاورزی تربیت بدنی بازاریابی گرافیک پژوهش هنر تبدیل انرژی مشاوره ساخت و تولید صنایع غذایی رایگان پروژه تحقیق پژوهش مقاله پلیمر سمینار

برای دانلود متن کامل پایان نامه ها اینجا کلیک کنید

متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی با عنوان :اثر بخشی آموزش خلاقیت برافزایش نگرش کار آفرینانه بیکاران شهر تهران با فرمت ورد


عنوان کامل پایان نامه :  اثر بخشی آموزش خلاقیت برافزایش نگرش کار آفرینانه بیکاران شهر تهران تکه هایی از این پایان نامه : مقدمه : تغییر و تحولات دهه اخیر به قدری عمیق ، گسترده و سریع اتفاق افتاده که در تمامی ابعاد و شئونات زندگی فردی و اجتماعی به طور محسوس و نامحسوس تحت … ادامه خواندن متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی با عنوان :اثر بخشی آموزش خلاقیت برافزایش نگرش کار آفرینانه بیکاران شهر تهران با فرمت ورد


در کشورهای پیشرفته نسبت زیادی از جمعیت به کار ابداع، فرآوری و تولید دانش مشغول هستند در چنین روزگاری اگر نتوانیم خود را  با سیر شتابان تحولات سازگار سازیم و اگر دانش ، محصول یا خدمت جدیدی را برای عرصه نداشته باشیم ، دیر زمانی نخواهد گذشت که شاهد از بین رفتن فرهنگ، وابستگی ها و منافع خود خواهیم بود. تولید دانش و فن آورری مستلزم خلاقیت و نوآوری است اگر افراد خلاق و نوآور در سیر تحول تاریخ تمدن بشر وجود نمی داشتند، هنوز انسان بر روی درخت و یا در غارها زندگی می کرد. اختراع شگفت انگیز به ظاهر ساده ای مانند چرخ مبنایی برای ابداع همه ی وسایل حمل و نقل گردید. اختراع چرتکه ، به تدریج رایانه را به ارمغان آورد و کشف باروت منجر به پرواز به سایر کرات گردید. امروزه دیگر توانایی عضلانی عامل تسلط نیست ، بلکه توانایی ابداع و نوآوری و فرآوری دانش معیار سنجش قدرت است . تنها مزیت رقابتی انسان در عصر رایانه، خلاقیت و نوآوری است، زیرا هنوز رایانه ای که دارای قوه ی تخیل و تصور باشد ، ابداع نگردیده است . (میرمیران ، 1385)

به خلاقیت به عنوان اسرار بنگریم ، ایده های نو و عالی بوجود می آیند ولی از چگونگی بوجود آمدن آنها چیزی نمی دانیم ولی میتوانیم رفتار افراد خلاق را مطالعه و تجزیه و تحلیل کنیم، ولی اینکار چندان راهگشا نیست، زیرا اغلب ، این افراد نیز نمی دانند چه چیزی باعث بوجود آمدن این ایده درخشان شده است . جوهر خلاقیت به عبارت درست، گریز اندیشی آشکار است ( دوبونو، ترجمه : غفاری  و بصیره1382)

خلاقیت به عنوان جوهره و اساس کارآفرینی نه تنها عامل موفّقّیت افراد و سازمانها بوده و موجب رشد وتوسعة اقتصادی ، اجتماعی و حتی سیاسی و فرهنگی جوامع میگردد، بلکه به عنوان رمز و راه میان بری برای کمال و سعادت معنوی انسان نیز محسوب می گردد .عدم توجّه به این معنا ، همان خلأیی است که نه تنها درغرب بلکه در شرق و ممالک اسلامی نیز متأسفانه به وضوح به چشم می خورد. (صمد آقایی،1383)

کشفیات علمی مملو از موارد نا محدودی است که در ان افراد عادی قدرت خلاقیت خارق العاده ای نشان داده اند حتی بعضی معتقدند که اغلب بهترین ایده ها بوسیله افراد عادی که در رشته مربوطه آماتور بوده اند به وجود آمده است . استعداد خلاقیت تقریبا به همه اعطا گردیده است و نیز نقش کوشش و پشتکار در وادار کردن این استعداد به فعالیت کمک می کند. (اسبورن، ترجمه : قاسم زاده 1368)

افراد با بهره هوشی بالا اغلب ترغیب شده اند که حدس نزنند و ایده های پوچ ارائه ندهند فرد بسیار با هوش ممکن است بداند که ایده ای پوچ است و آن را ابراز نکند: فردی که هوش کمتری دارد ممکن است به قدر کافی زیرک نباشد که بداند این ایده هرگز به درد نمی خورد و بنابراین ممکن است برای یک ایده اضافی امتیازی کسب کند. پرسش عملی و معقول این است که آیا برای خلاق بودن باید فوق العاده زیرک بود؟ آیا فوق العاده زیرک بودن ممکن است برای خلاق شدن اندکی مشکل ایجاد کند. (دوبونو، ترجمه: بصیری و غفاری پور ، 1382)

اگر با آموزش، وسایل و شیوه های اندیشمند فراهم کنیم می توانیم سطح کلی خلاقیت را بالا ببریم برخی افراد باز هم بهتر از سایرین خواهند بود ولی هر کس می تواند قدری مهارت خلاقیت کسب کند . بین استعداد و آموزش هیچگونه تضادی نیست، اینکه بعضی افراد بطور طبیعی خلاق اند، به این معنی نیست که آنها با بعضی آموزش ها و شیوه ها خلاق تر نخواهند شد. و نیز به این معنی نیست که افراد دیگر نمی توانند خلاق شوند. استعداد طبیعی ، در هر زمینه ای با آموزش و پویش می تواند افزایش یابد. در این برهه از زمان این پندار که خلاقیت یادگرفتنی نیست پذیرفتنی نیست. امکان ندارد نبوغ را آموزش داد ولی خلاقیت های سودمند بسیار زیادی وجود دارد که بدون نبوغ به وقوع می پیوندد. ( دو بونو، ترجمه: بصیری و غفاری پور 1382)

در دیدگاه دوم خلاقیت را می توان فرایندی چهار مرحله ای دید مرکب از ادارک ، پرورش، الهام و نودیدن چیزها ، خلاق بودن یعنی چیزها را از زاویه ای منحصر بفرد دیدن . به عبارتی یک کارمند می تواند مسئله را طوری ببیند که دیگران نمی توانند آن طور ببینند. (اینترنت، زارعی ، 1379)

کارآفرینی از سویی نشاندهنده گستردگی و اهمیت موضوع است . که می تواند از زوایای مختلف مورد بررسی قرار گیرد و از سویی دیگر نشاندهنده پویایی موضوع است که زمینه ارائه مدلها, تئوریها و نظرات متفاوتی را فراهم می آورد ( احمدپور, 1383).

متبکر است, مخاطره پذیر است , آینده نگر و خلاق است , توانایی هماهنگی و تفاهم دارد, در تصمیم گیری شجاع است تا اشتغال زاست, رسالت کارآفرین عملکرد اخلاقی در تعهدات اجتماعی است  (هاشمی, 1380).

فرضیه های فرعی:

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
درباره من
دانلود متن کامل با فرمت ورد پایان نامه های کارشناسی ارشد خرید و فروش و معاوضه پایان نامه آرشیو پایان نامه مجموعه کامل پایان نامه دسترسی متن کامل پایان نامه های ایران داک (گنج)
Designed By Erfan Powered by Bayan