پایان نامه ها

دانلود پایان نامه رشته های معماری و شهرسازی برنامه ریزی شهری مدیریت آموزشی شیمی فیزیک ریاضی زیست شناسی کشاورزی تربیت بدنی بازاریابی گرافیک پژوهش هنر تبدیل انرژی مشاوره ساخت و تولید صنایع غذایی رایگان پروژه تحقیق پژوهش مقاله پلیمر سمینار

برای  دانلود متن کامل پایان نامه های این وبلاگ اینجا کلیک کنید

پایان نامه ها

دانلود پایان نامه رشته های معماری و شهرسازی برنامه ریزی شهری مدیریت آموزشی شیمی فیزیک ریاضی زیست شناسی کشاورزی تربیت بدنی بازاریابی گرافیک پژوهش هنر تبدیل انرژی مشاوره ساخت و تولید صنایع غذایی رایگان پروژه تحقیق پژوهش مقاله پلیمر سمینار

برای  دانلود متن کامل پایان نامه ها اینجا کلیک کنید

برای دانلود متن کامل پایان نامه ها اینجا کلیک کنید


عنوان کامل پایان نامه :  اثر بخشی آموزش خلاقیت برافزایش نگرش کار آفرینانه بیکاران شهر تهران تکه هایی از این پایان نامه : مقدمه : خلاقیت استعداد و ابتکار وخلق کردن است که به صورت بالقوه درهر فردی و درهرسنی وجود دارد و با محیط اجتماعی ، فرهنگی دررابطه تنگاتنگی می باشد . برای این … ادامه خواندن پایان نامه رشته روانشناسی با عنوان :اثر بخشی آموزش خلاقیت برافزایش نگرش کار آفرینانه بیکاران شهر تهران


خلاقیت چیست ؟                                                  

نگاه کردن متفاوت به مسأله ورسیدن به یک راه حل جدید ، همان چیزی است که عموماً از آن به خلاقیت تعبیر می شود اما خلاقیت مفهومی نیست که بتوان آن را در یک جمله و حتی یک کتاب مفصل هم توضیح داد . خلاقیت در حقیقت فرآیندی است که در ذهن فرد خلاق اتفاق می افتد و حاصل آن شکل گرفتن یک ایده ی جدید یا یک راه حل ابتکاری است . این خلاقیت ذاتی است یا ابتکاری ؟ بسیس، پی یر، ترجمه : سروری 1379).

1) شخص خلاق

2) فرآیند خلاق

1) بنابراین در اولین تعریف  اشخاصی خلاق نامیده می شوندکه تا حدی توانایی به دست آوردن و یاخصوصیت شخصی خاصی را نشان دهند . در بسیاری موارد بنابر زمینه کاری افرادی مانند هنرمندان ، دانشمندان تحقیق و توسعه و نیز معمارها ، آنها را خلاق می نامند.

پس با توجه به آنچه ذکر شد آیا باید گفت که برخورداری از خلاقیت فقط مختص معدود افرادی است که دارای استعداد و قابلیتهای ویژه هستند و به سطحی می رسند که آنها را نابغه می نامند؟ بدیهی است که موضوع نباید فقط داشتن استعداد و توانایی هایی ویژه باشد چرا که افراد بی شماری را می شناسیم که ضمن برخورداری از استعدادهای فوق العاده همواره به همان کارهای عادی و غیر خلاقانه مشغولند.

یکی از خصوصیات یک فرد خلاق که به نحوی گسترده مورد قبول قرار گرفته است ، عبارت از بازنگری روانی است . تقریبا همه وقتی با یک وضعیت ناقص روبرو می شوند، گرایش به جهش فوری به قضاوت درباره آن دارند. (تورنس ، ترجمه: قاسم زاده ، 1381)

3) درحالیکه بحث بر سرآن است که آیا می توان گفت فرآیند خلاقانه در نبود محصول خلاقانه ، اتفاق می افتد یا نه ، دربیشتر موارد این فرآیند دررابطه با انجام کار تعریف می شود البته عبارت محصول خلاقانه لزوماً به معنای شیء فیزیکی نیست . محصول خلاقانه می تواند بیان شفاهی یک فکریا یک الگوی جدید رفتاری باشد. آنچه که الزامی است این است که در نبود خالق هم ، خلاقیت برای مردم قابل لمس و درک باشد (فیض بخش , 1381).

به نظر من خلاقیت در معنای کامل خود ، هم تولید ایده را شامل می شود و هم نشان دادن آن را یعنی باعث رخ دادن چیزی شبیه یک نتیجه می گردد . به منظور تقویت توانایی خلاقیت می باید فکر یا ایده را به صورتی به کار گرفت که تجربه از یک سو و واکنش شخص از سوی دیگر باعث تقویت عملکرد شوند  ( حائری زاده ، 1381 ).

بنابر این به نظر برخی از روان شناسان ، خلاقیت ترکیبی از قدرت ابتکار ، انعطاف پذیری و حساسیت در برابر نظرهایی است که فرد را قادر می سازد خارج از نتایج تفکر نامعقول به نتایج متفاوت و موادی بیندیشد که حاصل آن رضایت خود او و احتمالاً خوشنودی دیگران را در پی خواهد داشت (احمد پور ،  1383 ).

فرضیه های فرعی:

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • پنجشنبه, ۱۷ فروردين ۱۳۹۶، ۰۸:۱۶ ب.ظ
  • مدیر سایت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

برای دانلود متن کامل پایان نامه ها اینجا کلیک کنید